Meer tijd voor leuke dingen

Dat is waar Joij voor zorgt. Bij Codigital hebben we een merkstrategie en -beleving gecreëerd die de positieve energie van het merk (en de naam) tot leven brengt.

Door de voordelen van Joij op speelse wijze te verwoorden, worden deze direct duidelijk zonder extra zakelijk over te komen. We combineerden deze voordelen met de slogan:‘Dát brengt Joij’.


Met het juiste gebruik van fotografie en kleurenpalet, hebben we een onderscheidende merkstijl gecreëerd, met de knipoog die je van Jojj verwacht!

Wat hebben we gedaan:

  • Merkstrategie

  • Merkconcept

  • Merkstijl

  • Slogan

  • Grafische uitingen

  • Social media

  • Branding

  • Wireframes

  • UX/UI ontwerp

  • Website ontwikkeling

Van onderzoek tot strategie

Via een grondige onderzoeksfase en diverse sessies hebben we de richting voor de strategie Joij zorgvuldig uitgestippeld. Dit proces gaf ons een helder beeld van de huidige positie, de gewenste bestemming, en de strategie om JOIJ op die bestemming te krijgen tijdens dit traject.

Joij Hero Image Landscape 2

Vriendelijke touch in logo

Bij Codigital weten we dat "nieuw" niet altijd gelijk staat aan "beter". Het bestaande logo deed zijn werk goed en paste deels met het merk, maar miste die vriendelijke touch die terug te vinden was in de naam. Door het toevoegen van ronde hoeken aan het logo hebben we dit opgelost. En die vriendelijke, afgeronde vormen? Deze zijn overal in de stijl terug te vinden.

Joij Hero Image Landscape 2

Het bijzondere kleurenpalet van Joij

Voor Joij hebben we een uniek kleurenpalet samengesteld. Er wordt gebruikgemaakt van een levendige mix van blauw, oranje en groen. Deze komen in de gehele branding terug. De kleuren worden op een afwisselende manier gebruikt, wat zorgt voor variatie van vrolijkheid en frisheid in de uitstraling van het merk.

Blauw: Rustgevend, Kalmerend, Jeugdigheid
Oranje: Menselijkheid, Energievol, Opgewektheid
Groen: Ontspannen, Vrolijk, Onbezorgd

Joij Hero Image Landscape 2

Speelse verwoording en een aanpasbare slogan

We hebben de voordelen van Joij op een speelse manier verwoord, waardoor ze meteen duidelijk zijn zonder een overdreven zakelijke toon te slaan. Het is een aanpak die perfect aansluit bij de naam "JOY/JOIJ".

  • Volledig overzicht

  • Tijd & geld besparen

  • Beter samenwerken

  • Makkelijk kandidaten matchen

  • Solliciteren in een handomdraai

  • Meer tijd voor leuke dingen

Vervolgens hebben we deze voordelen geweven: 'Dát brengt Joij' - een zin die meer dan één betekenis draagt.

Door het gebruik van spreekwoorden gaven we de voordelen een unieke en speelse twist. Hierdoor ontstond een slogan die eigentijds, humoristisch is en echt blijft hangen. Het beste deel? Deze slogan is eindeloos aanpasbaar. Het bovenste gedeelte kan makkelijk worden aangepast aan de hand van de voordelen en functionaliteiten die voortdurend worden toegevoegd.

Voorbeelden slogan (eventueel afwisselend animeren):

  • Administratie met twee vingers in je neus. Dát brengt Joij.

  • Vliegensvlug je werkuren registreren. Dát brengt Joij.

  • Kandidaten matchen met je ogen dicht. Dát brengt Joij.

Joij Hero Image Landscape 2

Pakkende en creatieve fotografie

We hebben deze slogans gecombineerd met unieke fotografie, die past bij elke slogan. Zo zie je bij "vliegensvlug" een jonge vrouw die van blijdschap door de lucht vliegt, en bij "twee vingers in je neus" wordt een hilarisch passend beeld laten zien. Ondanks de volwassen oplossing van JOIJ, zorgt deze benadering voor een unieke kijk op het achterliggende doel van Joij: minder werk, meer werkplezier.

Joij Hero Image Landscape 2

Doelgroepgerichte vormgeving en geautomatiseerde workflows

Voor de website hebben we ons traject gestart met diepgaand UX/UI onderzoek en hebben een advies gegeven rondom de website teksten. We hebben de website gebruikers onder de loep genomen en op basis daarvan doelgroepen gecreëerd. Hierdoor konden we de website zo vormgeven dat het gebruik voor de twee hoofddoelgroepen van de website optimaal is. We hebben hierbij de principes van Cialdini toegepast. Daarnaast zijn verschillende call-to-actions gelinkt aan het Hubspot CRM om de workflows te automatiseren.

Joij Hero Image Landscape 2

De voordelen van JOJJ in één oogopslag

Binnen de website en andere uitingen hebben we ervoor gekozen om verschillende functies en voordelen extra uit te lichten. Dit hebben we gedaan door het creëren van levendige illustraties en animaties. Op deze manier kan iedereen op een speelse, toegankelijke manier - en vooral in één oogopslag - zien welke voordelen de oplossing van JOJJ biedt. Dit sluit ook perfect aan bij de frisse, vernieuwende blik van JOJJ op de markt.

Overige uitingen

  • Social media

  • Flyers

  • Posters

  • Folders

  • Gevulde goodiebags (tassen, pennen, etc)

Beursstand

Er werd een beursstand ontworpen met daarbij behorende goodiebags met pennen, tassen, etc. Al deze uitingen hadden weer een eigen twist op de slogan.

Bijv: Alles-in-één waterflesje.